עמוד הבית
פסיכולוגיה ובודהיזם

מושג הארעיות בבודהיזם ותרומתו לטיפול פסיכולוגי – חלק א'

במאמר זה אנסה לאמר משהו על האופן בו רעיון הארעיות הבודהיסטי יכול להשפיע על החשיבה של מטפלים דינמיים-אנליטיים ולהעשיר אותה. ארעיות היא רעיון פשוט כביכול, הכוונה היא לכך שהכל משתנה תמיד. לפי בודהה זהו אחד משלושת מאפייני המציאות וניתן אף לאמר שאם ברצונך להבין להמשך קריאה »

פסיכולוגיה ובודהיזם

מושג הארעיות בבודהיזם ותרומתו לטיפול פסיכולוגי – חלק ב'

אפשר לראות תרגול מדיטציה ויפאסנה כתרגול של חווית ארעיות. המודט מפנה את תשומת ליבו למה שמתעורר בתוכו – כאב פיזי, רגש, מחשבה, תחושת רווחה או שעמום – כולם מקבלים תשומת לב ברגע בו הם עולים ועד שאובייקט אחר עולה ותופס את מקומם. המתרגל יכול להמשך קריאה »

פסיכולוגיה ובודהיזם

מושג הארעיות בבודהיזם ותרומתו לטיפול פסיכולוגי – חלק ג'

אם כן, אנו תופסים את המציאות כמתחלקת לאובייקטים קבועים ונפרדים. אנו מתאווים לאובייקטים שישרו עלינו ביטחון ונועם ומנסים להתרחק מאלו שיגרמו לנו מצוקה. תפיסה זו עומדת בבסיס הנטייה הקפיטליסטית, ההולכת ומקצינה בעשורים האחרונים, לצבור עוד ועוד רכוש. כאילו האחיזה ברכוש רב היא שתוליד אושר. להמשך קריאה »

טיפול פסיכולוגי בפסיכוזה

הרהורים על הערך האפשרי של מוכנותו של פסיכולוג קליני שלא להבין בטיפול פסיכולוגי בפסיכוזה בעקבות 'The Pursuit of the Particular'/ E. A. Levenson   "כי היכן ימצא האיש שבידו הוכחות שאין לערערן לאמיתותו של כל שהוא מאמין בו, או לשקריותו של כל מה שהוא להמשך קריאה »

טיפול פסיכולוגי ראשון – פרויד והמודל הקתרטי

כשהיתה בת עשרים ואחת חלה אביה של ברתה פפנהיים במחלה סופנית. השנה הייתה 1880, וברתה, צעירה יהודיה, נמרצת ומלאת חיים, שימשה לאביה אחות רחמנייה. במהלך החודשים הבאים היא פיתחה בהדרגה סימפטומים היסטריים שהחלישו אותה יותר ויותר, עד שהפכה לשבר כלי. היא לקתה בפזילה חמורה, להמשך קריאה »


צור קשר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.


Wisy - שיווק באינטרנט


Google+